Translate

Waar je woont is waar je leest...


Na de kinderboekenweek mag ik een etalage inrichten met een favoriet onderwerp: WONEN. Inspiratie genoeg, en in de winkel zijn prachtige boeken te vinden over wonen, DHZ en architectuur. Die ga ik gebruiken, en natuurlijk maak ik ook een interieurtje in de etalage. Het nachtkastje waar ik vorige week aan gewerkt heb mag erin, het hoofdeinde (look alike) wat in Ariadne At Home heeft gestaan, en zo nog wat kleur... En een kreet op het raam. Ik hou ervan om op de ruit te schilderen. Wonen en boeken, wonen en lezen...waar je woont is waar je leest...Toch? 
Sjabloontje maken dus. Hoe doe je dat? Gebruik een wit vel papier, waar je de tekst of afbeelding op tekent. Daarna vernis je voor- en achterkant met een acrylvernis. Zo voorkom je dat de verf  het papier week maakt en je sjabloon maar een enkele keer te gebruiken is. Na droging kun je de letters uitsnijden, en klaar is je sjabloon. Even opletten (in geval van ruit) dat je de tekst van buitenaf kunt lezen, dus zet 'em aan de binnenkant in spiegelbeeld erop. Met de zachte kant van een klein huishoudsponsje dep je de plakkaatverf op het sjabloon. Deze verf droogt snel, en is er later met een krabbertje zo af te halen.

Op deze manier kun je je ruit decoreren per seizoen, of alleen straks, wanneer er (geen) sneeuw ligt...

Reacties

  1. Die etalage bevalt me hartsikke goed, dankjewel voor de tip met het sjabloon, ga ik zeker ook eens proberen!
    Lg - Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts