Translate

Lijstjes

Ken je dat, lijstjes? Van kinds af aan, alijd lijstjes maken. Ik kom ze overal tegen. In m'n hoofd (meestal alles door elkaar en veel), op briefjes in huis (half afgewerkt en doorgehaald) en ook in agenda's. Doorgaans overlappen die laatste de losse lijstjes op papiertjes.



Gelukkig zijn er handige schriften te koop. TO DO, staat erop. Of  PLAN DE DAG, ook zo'n mooie. Meestal loopt zo'n dag anders dan je bedenkt, maar dat schijnt bij het leven te horen. Maar ik ben heel trouw, alles zet ik in zo'n schrift. Niet alleen things to do, maar ook ideeen voor etalages, schilderingen, adressen die veranderen en bijbehorende telefoonnummers, recepten, wat neem ik mee op vakantie, klussenlijstjes voor in huis...enzovoort. Ik kreeg van mijn zus vorig jaar een prachtig blancbook, mooi kaftje. Durf er bijna niet in te beginnen. Want er is ook nog mijn Moleskine boekje... Met veel creatieve www's, namen en adressen van kunstenaren, eigen ideeen, dingen die ik zie op woonbeurs of museum. Tekeningetjes...Dingen om uit te zoeken. Een soort langere termijn lijst.


Gisteren heb ik een lange lijst gemaakt, voor de korte termijn. Voor 5 december. In de etalage van de boekhandel. Nu maar hopen dat de Sint 'em ook leest, die lijst. (En het een en ander doorhaalt)

Ik zou niet zonder lijstjes willen, het ruimt zo heerlijk op. In je hoofd...

Reacties

  1. Zo eentje ben ik er ook, altijd en overal voor alles lijstjes! ;-)
    LG - Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts