Translate

Wat inspireert...

Tweede kerstdag, na kerk, koffie en lunch, gingen broer en ik een wandelingetje door het park doen. Dat park werd binnenstad. Veel omhoog kijken naar gevels, te-koop-borden zien en fantaseren hoe de huizen van binnen zijn. Straks op Funda! roepen we dan. Uiteindelijk belandden we bij het CBK, waar een chocoladefontein met lekkers ons naar binnen lokte. Achter in de ruimte was alle aanwezige kunst (met korting) te bewonderen. Hoe inspirerend dat is! Ik kreeg meteen de kriebels om zelf aan de slag te gaan met verf en papier en allerlei technieken.

Led Brand- Bloemen
Vrolijk werd ik van de 'bloemen' van Led Brand. Zijn werk is eerder te zien geweest in Galerie Van Veen. Twee kleine schilderijen van Trees Klijn met strakke lijnen en mooie kleurencompositie. Patronen, koele, iets verbleekte kleuren in combinatie met de krachtige, en een 'voorbije' uitstraling zijn dingen die me aanspreken. Ik zie dat ook terug in de stukken van Marijke Bonte. Eenvoud en heel krachtig.  

Trees Klijn- Urban Fingerprints, 2 luik, deel 1
 
Trees Klijn- Urban Fingerprints, 2 luik, deel 2
 
Marijke Bonte - Wad 2

Marijke Bonte - Stilleven Debussy

Wat zo'n park- en stadswandeling al niet oplevert!

Reacties

Populaire posts