Translate

Ruilen (2)


Bezig met het bedje voor Jente... De bloemen zet ik uit de hand erop, 'n precies werkje.

Tegelijk neem ik een stoeltje uit de kringloopwinkel onder handen. Komend weekend is mijn kleine neef mijn gast, en dan heeft hij een 'eigen' stoel om op te zitten. Tenzij hij het krukje met het vogeltje kiest, dat was de vorige logeerpartij zijn favoriet... 


Ik heb het stoeltje ontvet, en geschuurd. Met name de randen schuur ik kaal. Wanneer ik het stoeltje vernis, dan kleurt het hout mooi donker op. Het effect van doorschuren is zo beter zichtbaar. Uit het behang, dat ik als voorbeeld voor het bedje gebruik, snijd ik het sjabloon voor de stoel. Ik gebruik alleen de twee buitenste randen bloemblaadjes. Hierdoor krijgt het patroon een echt jaren '70 look!

Reacties

Populaire posts