Translate

Bijzonder kleurgebruik


Op de woonbeurs kwam het al voorbij, bijzonder kleurgebruik in het interieur. Hier en daar zag ik felle en fluorkleuren opduiken. Meestal als klein detail aan een meubel of op een muur. In een eerdere post zie je voorbeelden daarvan. Een bedhoofd in een fluorrose lijn en borduurwerk op een kast. Onlangs zag ik bij de Hema witte kopjes met een siliconen fluorkleur omhulsel...
Je ziet het dus doorwerken, dat bijzondere kleurgebruik. Dat zoiets dan ook in mijn werk weer opduikt, is niet vreemd. Alle beelden die je opslaat, de dingen die je leest of waar je over nadenkt, hebben invloed op wat je uiteindelijk zegt, doet of maakt. Ben benieuwd hoe jij dat herkent...


In de etalage die ik gisteren maakte, heb ik -in het kader van herfst- takken en stukken boomstam gebruikt. Er werd hier in de straat een boom gekapt en ik zag dat... Om die takken te bundelen heb ik knaloranje spanbanden gebruikt. Daarbij heb ik met gele tape kaders op de ruiten geplakt, en in de collages boven het geetaleerde zijn ook geel, oranje en andere herfstkleuren verwerkt.

Reacties

Populaire posts