Translate

Focus


Vanmorgen -of was het al middag? las ik een stuk via LinkedIn over multitasken.
Goed onderbouwd en prettig om te lezen...
Te vaak hoor ik: ja maar jullie vrouwen kunnen dat toch zo goed? Twee dingen tegelijk? Inderdaad, wanneer je genoegen neemt met half resultaat, minder aandacht en wel horen maar niet luisteren, dan wel.
Op een van de rapporten van de lagere school stond: 'Corine ziet iedere vlieg vliegen'. Tja. En later, op het middelbaar, moest mijn kamer wel opgeruimd en geordend zijn voordat ik concentratie voor mijn huiswerk kon opbrengen. Teveel ruis, gedoe en 'moeten' van onszelf om te focussen op wat
we echt willen doen op een bepaald moment...
Vandaar ook mijn keuze voor een atelier in de polder. Gras en koeien. Geen ruis en dus ook geen excuus om niet te kunnen werken. Gelukkig ook een plek om af en toe lekker uit het raam te staren...
Maandag mag ik deze plek delen met een aantal mensen, tijdens een workshop. Lekker de hele dag ongestoord werken...




Deze foto's zijn genomen in de omgeving van Nijmegen,
en in de Millinger theetuin. Fijne plek voor thee & taart & bijpraten.
Het liefst tegelijk, dat dan weer wel...

Reacties

Populaire posts