Translate

Portfolio


Vorige week ben ik gestart met een cursus Portfolio voor de kunstacademie. Met een kleine groep mensen bereid ik me voor om toelating te doen voor een academie. Of, en welke dat kan zijn, is een vraag die komend jaar een antwoord vindt in en rond de wekelijkse lessen. Voor mij opnieuw zoeken naar de richting waarin ik mijn creativiteit verder kan ontwikkelen. Ik kijk uit naar wat het me brengt, en naar wat ik weer mag delen met anderen. Het gaat om processen, om ontwikkeling en niet alleen om 'mooie plaatjes' kunnen maken. Al vind ik dat laatste zeker ook plezierig...




Deze tekeningen zijn gemaakt met biester. Biester is een soort inkt, gemaakt van roet en teeraanslag uit de schoorstenen van palingrokerijen. Een materiaal wat Rembrandt ook gebruikte voor zijn tekeningen. Het is lichtecht en wanneer je met een vochtig penseel over je tekening gaat, vermengt de bruine kleur zich met het water. Zo kun je in je tekening prachtige accenten maken, en diepte. De biester van nu wordt gemaakt van gebrand notengruis in een oplossing. Wie heeft wel eens eerder met dit materiaal gewerkt?

Reacties

  1. Prachtig Corine. Ik had nog nooit van biester gehoord. Maar ik ben dol op dat soort verhalen en oude technieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corine,
    Ik heb een potje gekregen van mijn kalligrafiedocente. In droge vorm, ik moet de inkt dus zelf nog maken. Nog niks mee gedaan, maar ik ga er letters mee schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts