Translate

Vrij


Ik val wel met mijn neus in de boter, deze week. 
Prachtig winterweer, en dan ook de tijd hebben om ervan te genieten. 
Zo was ik gisteren bij de eerste schaatsstreken van mijn kleine grote neef, 
en keken we samen in Artis enthousiast naar de buitelingen van 
de zeeleeuwen, de apen en de insecten. 
Hoewel de laatsten in opgeprikte toestand geen vin meer verroerden. 
Niet zo mijn ding, die insecten. 
Nee, dan de pelikanen, als je die gaat tekenen, dan zie je opeens zoveel meer! 
(ook waar de inspiratie voor Pino vandaan komt...)



Verder was ik in het Dordrechts Museum, waar de tijdelijke tentoonstelling 
'Wat's up! de jongste schilderkunst in Nederland' te zien is. 
Mij viel vooral het werk van Claire Harvey, Lieven Hendriks, Jacco Olivier, 
Malin Persson, Sanne Rous, en Kim van Norren op.

De laatst genoemde heeft ook de Scheffer gewonnen. 
Meer van haar werk hangt in een aparte zaal in het museum. 
Het spreekt me enorm aan, door de eenvoud van de lijnen, kleurgebruik en thema.
De basis van haar werk zijn tekstregels uit muziek/ liederen. 
Deze kunnen een herinnering, stemming of verlangen oproepen. 
Zowel dus bij de kunstenaar (al geeft zij niet aan wat haar precies raakt) als bij de toeschouwer. Heerlijk om dan op een museumbankje te zitten denken daarover...

Reacties

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts