Translate

Schatten

Dat je op markten veel rommel vindt 
dat is bekend,
maar soms zijn er ook schatten.
Voor mijn kleine grote neef
een schat aan puzzels en spellen
voor mij een schat aan 
mooie plaatjes, 
zelfs een met droste-effect!





Wie heeft het ooit kado gegeven,
wie heeft er mee gespeeld, 
Waar heeft het achteloos in een kast gelegen, 
al jaren op de plank of in een doos,
klaar om mee te nemen
naar de kinderen van de kinderen,
om nu op de vrijmarkt te belanden,
waar een papa het voor tien cent koopt voor
de kleine grote neef...
en de tante de retro plaatjes
aandoenlijk vindt...


Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Corine, ik moet me ook altijd bedwingen: als iets herinneringen oproept is het moeilijk om me in te houden. Dat gaat me steeds beter lukken. Het onderste spel hadden wij thuis ook zo'n 45 jaar geleden. We noemden het op den duur spuugvoetbal. Dan weet je genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts