Translate

Tien dagen tekenen - dag 10


Het grote atelierraam ligt op een aanvliegroute.
Als een wervelwind in de lucht, scheren ze weg,
en gaan van grote hoogte in een duikvlucht naar beneden,
voorbij het raam, zwenken dan en verdwijnen uit mijn zicht.
Haast te snel om te volgen.
Wanneer ik de stal instap,
voert een van de zwaluwen een solovlucht voor mij uit.
Hij maakt rondjes in de stal,
draait voor de buitendeur om en
scheert op een paar meter langs me,
om met een sierlijke draai door
een van de openingen onder het dak te verdwijnen.
Binnen een paar seconden is hij weer terug en 
voert hetzelfde nog eens op...

Mijn gedachten dwalen naar psalm 84...
waar de mus een huis vindt,
en de zwaluw een nest in de nabijheid van God...

Maar ook denk ik aan de dichtregels van Judith Herzberg:
Bijna nooit zie je een vogel in de lucht
zich bedenken, zwenken, terug.


Reacties

Populaire posts