Translate

Verweerd


Ogenschijnlijk simpele dingen kunnen inspireren!
Ik staarde naar de plantenpotten op mijn balkon
en zag de prachtige patronen van mossige verweerdheid. 
Ooit had ik de aardewerk bloempotten 
een lik witte verf gegeven. 
Nu, na vele jaren schaduw, regen en warmte
was er een prachtig patroon op ontstaan. 

Mijn eerste gedachte, huisvrouw als ik ben,
is dan niet: hoe maak ik dat schoon,
maar: hoe schilder ik dat na?
Ik zag meteen prachtige, ruwe wanden voor me,
 achtergronden voor etalages of zelfs een bijzondere muur in huis. 
Niet in het mijne, overigens. 
Maar in een mooi industrieel pand.

Als tegenhanger van het ruwe en matte,
plaatste ik twee glazen vazen die ik 
eerder met zilver bewerkte.
Glans tegenover mat, en om het rode in
het schilderwerk te accentueren,
bessentakken in de vaas. 
Nu nog groen, later rood. 




Ochtendnevel
zachte geluiden
houtvuur & oogst
je ruikt het & proeft het
je ziet de gloed
van diffuus licht

Als dat geen herfstbeeld geeft in de etalage!

Reacties

Populaire posts