Translate

Etalages

Afgelopen dagen ben ik met verschillende etalages bezig geweest.
In de boekhandel speciale aandacht voor het laatste boek van Charles Lewinsky (die van de familie Meyer). Dit boek heet: de verborgen geschiedenis van Courtillon. Speelt zich af in een klein Frans dorpje. Ik ken toevallig zo’n ander klein Frans dorpje, maar daarover een andere keer meer.
Aan Courtillon is een wedstrijd verbonden. Stuur een foto in van jouw favo Franse vakantiedorp en je maakt kans op het boek met omslag – waarschijnlijk mooi in sepia- met jouw foto.

Dan gaat het bij mij borrelen, er moet dan een muur komen (look-alike) met bruine stenen en crepi, franse luiken (met dank aan de buren op de hoek & een duik in een grote container) en stukken hout (andere buren)…

De rode luiken met restjes latex bewerkt, bij het atelier heb ik ze in het gras laten vallen, met aarde en gras besmeurd want oud en vies. Werkt ook dus, en je kunt het er weer afwassen, lekker praktisch.
En foto’s in sepia van ‘mijn’ dorp prijken nu op de luiken…

Bij de kapsalon is de sfeer al herfst, met een materialenmix van jute, glanzend voile, hout en goud. Nu is niet alles goud wat er blinkt, ik heb met slagmetaal gewerkt. Dat is een legering van verschillende (onedele) metalen. Een middagje plakken en zie daar…goud, herfst, of je nu wilt of niet...

Reacties

  1. Zucht, wat moet het leuk zijn om je hobby tot werk te kunnen maken! Leuke ideeen, mooie etalages!
    Groetjes - Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts