Translate

Twee dingen waar ik dol op ben...


Twee dingen waar ik dol op ben...
tekst en meubels.
In welke vorm dan ook.
Lettertype, lay-out, kleur en materiaal,
allemaal dingen waar je mee kunt spelen. 
Die je kunt veranderen, naar je hand kunt zetten,
waarmee je kunt verrassen.
Dat deed ik met een nachtkastje in Cantignergues, 
een eenpersoonsgedicht in het laatje. 

Van de week mocht ik weer. 
Een kastje voor een dametje van tien.
Waar allerlei rommeltjes en papiertjes, 
schatten en vondsten in bewaard gaan worden. 
Kon het niet laten, een geheimpje in een 
van de laatjes te schrijven...
Om te lezen, nu ze tien is, 
om het niet te vergeten als ze zestien is, 
en bij twintig en dertig, 
en zevenenveertig...

Reacties

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts