Translate

Decoreren in Frankrijk


Cantignergues, het dorp
Eerder schreef ik al over Cantignergues, in Zuid-Frankrijk, waar ik huizen gedecoreerd heb. En dat je daar zo fijn vakantie kunt vieren. Het leuke is, dat Amarant, de reisorganisatie van die plek, de eerste week van mei een decoratieweek heeft gepland. In die week ga ik samen met Marijke van de Pol -zij is stoffeerder- lessen geven. Zij in -uiteraard- stofferen en ik in decoratieschilderen. Bij mij maak je uiteindelijk een groot paneel (40 x 180 cm) wat aan twee zijden te beschilderen is. Je kunt daarvoor alle geleerde technieken van die week gebruiken. (We gaan werken met glaceermedium, verouderingstechnieken, patineren, sjabloneren, hout- en marmereffecten etc.)Natuurlijk kun je ook vrij schilderen op het paneel.  

 
Een van de huizen van het dorp, hier nog met de oude luiken
Carcassonne, de oude stad
De omgeving is prachtig, zeker in die periode! De mimosa bloeit en er zijn inspirerende oude plaatsen om te gaan bekijken, zoals Carcassonne en Minerve. In ieder geval...het goede Franse leven!

Reacties

Populaire posts