Translate

Pure

Ik maak niet snel reklame voor de bepaald product, maar voor Flexa Pure (met respect en hoofdletter!) maak ik een uitzondering. Na weer een schilderdag waarin ik een deur in de hoogglans verf heb gezet, moet ik het gewoon noemen: deze verf is super! Wanneer je hem met juist gereedschap rolt, vlot en trefzeker op weet te zetten, en je kunt wachten op droging en uitharding van de verf, dan heb je prachtig resultaat.


Flexa Pure is leverbaar in prachtige, eigen kleuren. Voor wie dat niet weet, zit jouw kleur niet in het palet, dan kun je, uit welke kleurenwaaier dan ook, je verf op Flexa Pure basis laten mengen. Voor mij was dat vandaag RAL 9010 in de Pure, hoogglanslak. De lak is watergedragen, dus voldoet aan de norm om binnen met acryl/ watergedragen verf te werken.  Dit geldt voor de vakschilder, maar ook voor de doe-het-zelver is dit uiteraard gezonder...
Het leuke van deze lijn is dat de producten leverbaar zijn in mat, zijde- en hoogglans. Voor de muurverven kun je varieeren van kalkmat tot zijdemat. Met name de eerste geeft een poederig, mediterraan effect. Op de muur op de foto heb ik er nog losse pigmenten doorgeroerd, wat een ton-sur-ton effect geeft.


Voor contrast gebruik je zijdeglans lak en hoogglans naast elkaar, zoals bij deze tafel.



Of zijdeglanslak, en de muur schilder je in matte verf, zoals op onderstaande foto van Emery & Cie te zien is.


Zoek naar contrasten in de glansgraad van materialen voor je interieur, de glanzende tegels in de Marokkaanse keuken zijn hier ook een voorbeeld van. 



Reacties

Populaire posts