Translate

Tijdelijke Tuin



Hoewel ik aanvankelijk niet van plan was
erover te schrijven doe ik dat toch.
Veel te leuk.

Afgelopen weekend ben ik er weer geweest,
in onze 'tijdelijke tuin'.
Met vier vrienden helpen we weer andere vrienden 
voor een seizoen hun tuin te onderhouden.
Dat daarin ook ruimte is voor
onze eigen ideeën is mooi meegenomen.
Rust en ruimte krijgen hier een plaats,
niets dan wit en groen 
(en een toefje rood) in het huisje. 
Wanneer je enkel wat tuin betreft
een balkon van 3 m2 gewend bent, 
is dit natuurlijk veel om van te genieten.


Ik verheug en verbaas me over alles wat 
uit de grond opkomt (dat het al wil groeien)
Als een kind zo blij dat er wortels komen 
aan de dahlia's die ik thuis voortrek.
(Ook zo'n term die ik alleen in andere betekenissen kende)
Je leert wat bij, met zo'n tuin.
En dit is nog maar het begin.
Ik hoop dat dit seizoen 
heel langzaam zal gaan...

Reacties

Populaire posts