Translate

Opmerkelijk blauw


Wachtend voor het stoplicht blikte hij
 met een schuin oog naar beneden, richting mijn voeten.
'Mooi he', zei ik.
'Wat bedoel je?' vroeg hij, 
en keek afkeurend toen ik mijn blauwe nagellak benoemde.
'Lekker fris kleurtje toch, deze dagen?'
Hij schudde zijn hoofd en zei:
'ik heb grijs' en bekeek zijn eigen voeten.
Inderdaad. Keurig in de lak. 
Lichtgrijs met een parelmoerglans.
'Potje van een euro...' mompelde hij over mijn blauw.
'Ja! Bij de Hema vond ik die', zo reageerde ik.
'Blauw dat dekt niet, krijg je allemaal vlekken.
Je hebt zeker eerst grondverf gebruikt?' vroeg de man, 
die ik zo rond de vijftig schatte. 
Met vast wel wat ervaring in kozijnen schilderen.
'Ja,' zei ik met een glimlach, en nog steeds doelend 
op de nagellak, 'eerst een grondlaag,
dan twee keer kleur en dan een vernisje.
Het zit er al anderhalve week op'.
'O, bij mij al twee' was zijn antwoord.
Ik stak mijn hand uit om af te slaan,
bijna thuis.
'Ik moet hierheen' zei ik.
'Sikkens is de beste'
riep hij me na.
Ik wist het!
Niet alleen zijn nagels,
 maar ook kozijnen...

Reacties

  1. Haha leuk en herkenbaar, hier ook blauwe nagelak op de tenen en de kozijnen staan in grijze grondverf.
    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Corine,
    Ik keek na lange tijd mijn gmail berichten eens in en kwam dus nu pas jou berichtje tegen, van 10 mei....... (over de taakbalk). Sorry dat ik dus nooit antwoordde....
    Heb een ander standaard email-adres. Geen onwil dus en denk dat je taakbalk probleem inmiddels is opgelost ;-)
    Heel kleurrijk hoor....je blauwe nagels :-)
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is opgelost...bleek iets simpels te zijn ;-)Bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts