Translate

Woonbeurs (1)

Twee jaar geleden ben ik voor het laatst 
naar de woonbeurs geweest,
en ik ben benieuwd wat me deze editie verrast.
Ik besluit te letten op drie dingen:
de woonhuizen van de tijdschriften,
Dutch Design en 
(nieuwe) trends.

Om met de trends te beginnen...
prints en vergrotingen.
Van allerlei materialen op behangpapier en stoffen.





------
Cactussen voor de stoere uitstraling,
veren voor de lieflijke.



-----
Back to basic en hergebruik van materialen.





-----
 Bij de koffie raakte ik aan de praat met 
twee dames, die hun ongenoegen vlot kenbaar maken. 
Met een kwinkslag, dat wel. 
'Armoe is het! De sjeu is eraf, ja je ziet nog wel die grote banken, 
maar ja echt het luxe...zelfs het huis van More Than Classic
 zit samen met een ander. 
En kijk nou, het is niet eens niet druk!
En ik zie allemaal dingen die we vroeger al hadden...'
We kijken elkaar aan en begrijpen tegelijk
-alles komt terug- 
er is niets nieuws onder de zon.
Het vintage van nu is de armoe van vroeger en
waar veertig jaar geleden de glans in de gordijnen de sjeu aan alledag gaf, 
geeft in deze tijd matte verf op de muren het verlangen naar 'puur en echt' aan.
Maar wat mooi of minder mooi is, 
 blijft aan de kijker. 
En dat is van alle tijden.

Reacties

Populaire posts