Translate

Van die dingen...


Zo af en toe zit er een tussen, 
een dag dat allerlei losse eindjes 
aan elkaar geknoopt kunnen worden.
Klusje afronden, een privé-les geven,
spullen laden, op de plek van bestemming brengen,
factureren, een rondje schilderen,
en wel zo dat je de volgende dag goed door kan.
Dat soort dingen.
Het is een tussentijd, deze maanden.
Een beetje hoor ik nog bij mijn oude job,
tot juli, maar ik ben daar niet meer.
Ik mis het werk niet, wel het oude ritme
en deze tijd geeft me ruimte
om me een nieuw ritme eigen te maken. 
Ik verlang een dag in de week
 voor eigen werk, en die komt er.
Vol gas als er goede opdrachten zijn. 
Inzet met energie en enthousiasme.
De tijd daaromheen geeft ruimte voor
het leven en liefhebben van alledag.
De hal schilderen, 
genieten van mijn nieuwe baby-buurjongen, 
met mijn moeder naar de markt...
Van die dingen...

Reacties

Populaire posts