Translate

Stille stad


Vanochtend fietste ik, heel vroeg, door de stille stad. 
Op weg naar een huis waar ik aan het schilderen ben.
 Voor de warmte erin trekt, wil ik er zijn.

Ik denk aan vorige week, fietsend door een stukje Friesland. 
Einde van de dag, lage zon. 
Eten in de fietstas en een prachtig landschap
om van te genieten. 
Water, ruisend riet, een windmolen,
aanlegsteigers met bootjes, het was er allemaal.
En nu, hier is het ook weer mooi.
Het vroege ochtendlicht in de straten,
de stille stad die ontwaakt,
en ik ben er al.


Reacties

  1. Of je in een andere tijd terecht bent gekomen.
    Grotekerksbuurt, misschien wel de mooiste straat van Dordt. Ik heb er nooit op een vroege zomerse zondagochtend gelopen of gefietst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Heb je een vraag of een opmerking? Ik lees graag je berichtje!

Populaire posts