Translate

Make over (2)


Wat is het heerlijk wanneer je aan het klussen slaat en de boel zomaar kunt laten staan voor de volgende keer. Het geeft tussentijd om na te denken over de volgende stap... Zo ook met de oude eettafel, die nu een bijzettafel wordt.
Het front van het laadje heb ik losgeschroefd, omgedraaid en weer vastgezet. Hier ga ik nog wat verouderingstechnieken op toepassen, zodat het meer een sloophouten plankje lijkt. Doordat er een rand in gefreesd is aan de voorkant, nu achterkant, fungeert dat meteen als handgreep. Het ziet er stoerder uit nu, zonder knop. 'Hee, een mannen-tafeltje, leuk voor de laptop!' riep mijn broer al enthousiast. Misschien past het als je niet al te hoog zit, want er is ook een stuk van de poten afgegaan...

Het blad is een stuk van een groter tafelblad. Het andere deel doet dienst als wastafelblad bij mijn zus in de badkamer. Het deel wat ik hier -op z'n kop- gebruik is waarschijnlijk het extra stuk geweest wat je kunt omhoogklappen en waar je een poot onder draait. Je ziet dat aan het pinnetje in de hoek, en de grote gedraaide kras midden op het tafelblad.
Morgen weer verder, met kleur. Maar wel stoer, want: Mannentafel!

Reacties

Populaire posts