Translate

Opnieuw


Zondagmiddag, fietsend over het eiland.

Ik had er al over gelezen, 
de enorme muurschilderingen op de zijkant van de flats.
Er waren een paar straten opgebroken, 
dus fietste ik om, met dit als verrassing. 
Levensgroot is wel wat anders 
dan een plaatje op facebook.
Indrukwekkend geschilderd door Nina Valkhoff, 
kleurrijk werk over een grijs geschilderde muur.


Op mijn fietstocht kwam ik nog een painter tegen, 
onder het viaduct van de N3.
Met zijn partners in crime was hij bezig met nieuw werk, 
over hun oude werk heen. Dat zat er tenslotte al op vanaf 18 augustus.
Zal ik wel, zal ik niet...hij twijfelde.
Zette toch de eerste lijn, met een nieuw plaatje in zijn hoofd.
Mooi.
Ik zal het zien, wanneer ik daar weer fiets.


Ik twijfelde niet, in mijn atelier. 
Klein werk, maar niet minder om te maken. 
Wat oud kladpapier waarop handletter
probeersels en een enkele tekening
de ondergrond vormden. 
Een tijdschrift waar foto's in sfeervolle kleuren
riepen om gebruikt te worden, en een letterboekje van
 Arie Schmidt, de oudoom van.
Nieuwe lagen over de oude heen, een 
doorkijk in de tijd. 
Niet twijfelen, doen!


Reacties

Populaire posts